ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

درد گران هزینه‌های دندانپزشکی روی شانه‌های بازنشستگان| هزینه‌های دندانپزشکی مشمول بیمه تکمیلی نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۶۹۱۳۴
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
درد گران هزینه‌های دندانپزشکی روی شانه‌های بازنشستگان| هزینه‌های دندانپزشکی مشمول بیمه تکمیلی نمی‌شود
در حال حاضر سطح درآمد بازنشستگان، پاسخگوی تعرفه‌های موجود دندانپزشکی نیست و شاید ازهمین رو است که بیشتر شهروندان رغبتی به مراجعه برای معاینه و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های خود نشان نمی‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، آنچه این روز‌ها درد دندان را مضاعف کرده هزینه‌های بسیار زیاد آن است، فرد از یک سو باید درد بی‌طاقت دندان درد را تحمل کند و از سوی دیگر هزینه‌های سرسام‌آوری که با دخل و خرج او همخوانی ندارد را تامین کند.

حال در این اوضاع برخی از مردم به ناچار مجبورند درد دندان را تحمل کنند و با آن دست و پنجه نرم کنند، چرا که هزینه‌های پر کردن و عصب‌کشی بسیار زیاد است و برخی از اقشار جامعه مخصوصا طیف بازنشستگان را با مشکل مواجه کرده است.

حمید قاسمی که بازنشسته‌ی کارگری است با انتقاد از تعرفه‌های سنگین خدمات دندانپزشکی می‌گوید: یک بازنشسته با حداقل حقوق چطور می‌تواند این تعرفه‌ها را پرداخت کند؛ یک ماه حقوق بازنشسته پول ترمیم دو دندان نمی‌شود!

او اضافه می‌کند: هفته پیش برای درمان دندان‌های همسرم به یک دندانپزشکی مراجعه کردیم؛ در همان جلسه اول، نصف حقوق یک ماه من تمام شد! چرا فکری به حال بازنشستگان نمی‌کنند؟ در سال‌های پیری دندانپزشکی رایگان یک نیاز بسیار واجب است.

شهروند دیگری می گوید: فکری به حال بیمه درمان بازنشستگان تامین اجتماعی هم داشته باشید تعرفه‌های بیمه تکمیلی چگونه محاسبه می‌شود که هیچ یک از هزینه‌های دندانپزشکی را متقبل نمی‌شود؟

در خصوص پیگیری این موضوع با رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفتگو می‌کنیم.

دندان، ویزیت و دارو جزو بیمه تکمیلی محسوب نمی‌شود

قربانعلی رمضانی در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه فقط کشیدن و پر کردن دندان در بیمه سازمان تامین اجتماعی رایگان است می‌گوید: دندان، ویزیت و دارو جزو بیمه تکمیلی محسوب نمی‌شود، خدماتِ پرهزینه دندانپزشکی از قبیلِ عصب‌کشی و ترمیم و .. رایگان نیست و این موضوع به این دلیل است که شرکت‌های بیمه گر مبلغ‌های بالایی را برای این موارد تعرفه‌گذاری کرده‌اند که از توان سازمان تامین اجتماعی خارج است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه می‌دهد: شرکت‌های بیمه گر مواردی نظیر دندانپزشکی را داخل بیمه درمان نمی آورند و باید جداگانه قرارداد ببندند.

رمضانی بیان می‌کند: تلاش ما این است که این موارد را در قرارداد درمان بیاوریم تا مردم در پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی مشکلی نداشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->